Zwroty zamówień i pieniędzy na platformie Marketplace

Obowiązują specjalne warunki zwrotu przedmiotów zakupionych na platformie Amazon Marketplace. Jeżeli chcesz zwrócić przedmiot kupiony od sprzedawcy na platformie Amazon Marketplace, musisz zwrócić go bezpośrednio temu sprzedawcy.

Gdzie mogę sprawdzić zasady dotyczące zwrotów obowiązujące u sprzedawcy, zanim złożę zamówienie?

Zasady dotyczące zwrotów w przypadku komercyjnych sprzedawców w serwisie Marketplace muszą co najmniej odpowiadać zasadom obowiązującym w Amazon. Prywatni sprzedawcy nie muszą przestrzegać tych zasad.

Informacje o dostawie i innych warunkach danego sprzedawcy można znaleźć na jego stronie szczegółowej. Na stronie z listą różnych sprzedawców zewnętrznych, którzy oferują konkretny przedmiot na sprzedaż, kliknij ocenę sprzedawcy, aby otworzyć stronę profilu sprzedawcy. Znajdziesz tam informacje o zasadach dotyczących zwrotów obowiązujących u tego sprzedawcy. Na dole po prawej stronie znajdziesz nagłówek Zasady zwrotu produktów i pieniędzy oraz link do strony Dowiedz się więcej. Jeśli nazwa sprzedawcy nie wyświetla się na stronie szczegółowych informacji o przedmiocie, ale wyświetlają się linki Nowe lub Używane, kliknij jeden z nich, aby otworzyć stronę z listą wszystkich sprzedawców.

Jeżeli realizacja zwrotu nie przebiega zgodnie z regulaminem zwrotów opublikowanym przez sprzedawcę, możesz skorzystać z gwarancji od A do Z, o ile spełnione zostały wszystkie warunki. Gwarancja od A do Z obejmuje również przypadki, w których sprzedawca komercyjny nie zamieścił na platformie Marketplace własnych zasad zwrotu.

Gdzie mogę sprawdzić zasady dotyczące zwrotów obowiązujące u sprzedawcy po złożeniu zamówienia?

Po zamówieniu przedmiotu sprzedawanego i dostarczanego przez sprzedawcę zewnętrznego możesz zapoznać się z zasadami zwrotów tego sprzedawcy w centrum zwrotów. Wybierz opcję Zwróć przedmioty i wskaż produkt, który chcesz zwrócić, klikając pozycję Zwróć lub wymień przedmioty obok jego nazwy. Na następnej stronie możesz wyświetlić zasady dotyczące zwrotów sprzedawcy za pomocą linku znajdującego się obok nazwy sprzedawcy. Jeśli nie ma tam żadnego linku, oznacza to, że w tym przypadku obowiązują zasady dotyczące zwrotów w serwisie Amazon.

Warunki zwrotów zagranicznych

Jeśli zamówisz przedmiot u sprzedawcy zewnętrznego, który wysyła towary spoza Polski, zgodnie z zasadami dotyczącymi zwrotów w serwisie Amazon międzynarodowy sprzedawca na platformie Marketplace powinien spełnić jeden z poniższych warunków:

  • zapewnić adres zwrotu znajdujący się na terenie Polski,
  • udostępnić przedpłaconą etykietę zwrotu,
  • zaoferować pełen zwrot kosztów bez zwrotu przedmiotów.

Jeżeli sprzedawca nie przestrzega tych zasad, możesz skorzystać z gwarancji od A do Z, o ile spełnione zostały wszystkie warunki.

Jak mogę zwrócić przedmiot do sprzedawcy?

Aby rozpocząć procedurę zwrotu przedmiotu zakupionego u sprzedawcy zewnętrznego, przejdź na stronę centrum zwrotów i wybierz opcję Zwróć przedmioty. Wykonaj instrukcje podane na tej stronie i sprawdź, czy podane zostały wszystkie informacje potrzebne sprzedawcy do dokonania zwrotu. Kiedy sprzedawca odpowie, dostaniesz wiadomość e-mail.

W przypadku zatwierdzonych zgłoszeń otrzymasz etykietę wysyłkową, która będzie dostępna (także do wydrukowania) na stronie centrum zwrotów. Niektórzy sprzedawcy mają własne procedury i mogą wysłać szczegółowe instrukcje (adres zwrotny itp.) w wiadomości e-mail. Odpowiedzi sprzedawcy można znaleźć w centrum zwrotów.

Sprzedawcy zwykle odpowiadają na wniosek o zwrot w ciągu dwóch dni roboczych. Jeżeli nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu trzech dni, możesz zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji od A do Z.

Jeśli zwracasz przedmioty takie jak laptopy, aparaty fotograficzne lub inne urządzenia elektroniczne, w których zapisano dane osobowe, musisz usunąć wszystkie te informacje przed odesłaniem produktu do sprzedawcy.

Opłaty za zwrot przedmiotów niechcianych, uszkodzonych, wadliwych lub niewłaściwych na zagraniczny adres sprzedawcy powinny zostać poniesione przez sprzedawcę. Jeżeli sprzedawca nie dysponuje adresem w Twoim kraju, powinien dostarczyć przedpłaconą etykietę zwrotu bądź zwrócić koszty przesyłki, używając metody płatności, którą wybrano w zamówieniu.

Aby zapewnić bezpieczny zwrot, prosimy o staranne zapakowanie przedmiotu i o nadanie przesyłki z usługą śledzenia i wymogiem podpisu przy doręczeniu. Jeżeli zwrot zawiera bardzo drogie przedmioty, zalecamy również ubezpieczenie przesyłki do odpowiedniej wartości.

Amazon stara się zapewnić uczciwe warunki na platformie Marketplace zarówno kupującym, jak i sprzedawcom. Staranne pakowanie zmniejsza szanse uszkodzenia przesyłki. Wybór usługi śledzenia to zabezpieczenie na wypadek, gdyby paczka nie dotarła do sprzedawcy. Jeśli przesyłka nie zostanie doręczona, można skorzystać z gwarancji od A do Z. Jeśli przesyłka nie została wysłana za pomocą metody umożliwiającej jej śledzenie, a sprzedawca nie zwrócił pieniędzy, nasza gwarancja może nie mieć zastosowania.

Uwaga: Odmowa przyjęcia paczki nie zawsze umożliwia zwrot przedmiotu z opcją śledzenia. W takich sytuacjach zasady zwrotów sprzedawcy lub gwarancja od A do Z mogą nie mieć zastosowania. Zalecamy odebranie przesyłki i zwrot zgodnie z powyższymi wskazówkami.

Zarządzanie zwrotami

Aby zarządzać zwrotami przedmiotów, otwórz centrum zwrotów i wybierz opcję Zarządzaj zwrotami. Na stronie tej możesz:

  • Sprawdzić status wniosku o zwrot.
  • Wydrukować etykietę zwrotu, jeśli sprzedawca zatwierdził Twój wniosek zwrotu.
  • Przejrzeć historię korespondencji ze sprzedawcą.
  • Anulować wniosek o zwrot.
  • Zgłosić roszczenie z tytułu gwarancji od A do Z.

Zwroty pieniędzy

Jeśli sprzedawca prowadzi działalność komercyjną, a klientowi przysługuje zwrot pieniędzy (w ramach prawa do odstąpienia od umowy lub zasad sprzedawcy dotyczących zwrotów), sprzedawca zwróci cenę zakupu oraz koszty wysyłki i zwrotu w następujących przypadkach:

Uwaga: Tabela dotyczy tylko zamówień złożonych u sprzedawców komercyjnych. Wszystkie zamówienia złożone u sprzedawców prywatnych podlegają zasadom dotyczącym zwrotów odpowiedniego sprzedawcy, które mogą się różnić od informacji zamieszczonych w tej tabeli.

Przyczyna Koszty dostawy Koszty zwrotu
Przedmiot uszkodzony, wadliwy lub niezgodny z opisem sprzedawcy Tak Tak
Zwrot w ciągu 14 dni od dostarczenia Tak (najtańsza opcja wysyłki) Nie
Zwrot po 14 dniach, ale nie później niż 30 dni od dostarczenia Nie Nie

Sprzedawca nie musi zwracać kosztów ozdobnego opakowania ani innych usług, o ile nie określił inaczej w swoich zasadach dotyczących zwrotów. Jeśli klient użyje spersonalizowanej i wstępnie opłaconej etykiety zwrotu, a nie przysługuje mu prawo do zwrotu kosztów wysyłki, sprzedawca może odjąć koszty wysyłki zwrotnej od zwracanej kwoty.

Sprzedawcy nie są zobowiązani do zwrotu pieniędzy ani wymiany zamówienia, jeśli klient odmówi zwrotu przedmiotu. Klient może uzgodnić ze sprzedawcą odstępstwo od tej zasady.

Jeśli klient zwraca przedmiot, który pierwotnie wysłano wraz z innymi produktami, sprzedawca zwróci proporcjonalną część kosztów wysyłki.

Jeśli przedmiot jest wadliwy, np. uszkodzony lub niezgodny z opisem, obowiązują ustawowe warunki rękojmi za wady. Ma to zastosowanie zarówno do sprzedawców prywatnych, jak i komercyjnych.

Gdy klient dokonuje zakupu przedmiotu od sprzedawcy, Amazon Marketplace pobiera należność za pomocą wybranej metody płatności i po potrąceniu prowizji przekazuje do sprzedawcy odpowiednią kwotę. Aby klient mógł otrzymać zwrot pieniędzy, sprzedawca musi zainicjować zwrot poprzez platformę Marketplace.

W przypadku, gdy zwrot pieniędzy jest niezbędny, na przykład gdy sprzedawca nie ma przedmiotu na stanie lub gdy przedmiot został przez Ciebie zwrócony, zainicjowanie zwrotu pieniędzy jest obowiązkiem sprzedawcy. Sprzedawcy są przez nas informowani, jak dokonać zwrotu pieniędzy.

W zależności od sytuacji sprzedawcy mogą zainicjować zwrot wszystkich kosztów lub tylko ich części. Zwrot pieniędzy trwa zwykle około jednego tygodnia od momentu zainicjowania go przez sprzedawcę. Środki zostaną przelane na odpowiednie konto bankowe lub saldo karty kredytowej, a Amazon wyśle wiadomość e-mail z potwierdzeniem.

Czy ta informacja była pomocna?

Dziękujemy za opinię.

Wybierz opcję, która najlepiej opisuje te informacje:

Dziękujemy. Nie możemy bezpośrednio odpowiedzieć na Twoją opinię, ale użyjemy tych informacji, aby poprawić naszą pomoc online.