Informacje o naszych zasadach dotyczących zwrotów

Amazon oraz sprzedawcy komercyjni w serwisie Marketplace na stronie Amazon.pl umożliwiają zwrot większości przedmiotów w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki. Stosowne warunki znajdują się na niniejszej stronie.

Warunki te w żaden sposób nie ograniczają ustawowego prawa do odstąpienia od umowy. Szczegóły dotyczące tego prawa znajdziesz w punkcie 3 naszych Warunków sprzedaży. Informacje o prawie do odstąpienia od umowy zawartej ze sprzedawcą z platformy Marketplace znajdziesz w zasadach dotyczących zwrotów danego sprzedawcy.

Przedmioty należy zwracać za pośrednictwem naszego centrum zwrotów.

Uwaga: Każdy przedmiot należy zwrócić w stanie, w jakim został dostarczony. Oznacza to, że nowe przedmioty, które są zwracane, muszą być nowe, nieużywane i kompletne. Używane przedmioty nie mogą nosić żadnych dodatkowych śladów użytkowania lub uszkodzenia.

W odniesieniu do gwarancji zwrotu mają zastosowanie te same wyłączenia, co w przypadku prawa do odstąpienia od umowy. W związku z tym w ramach gwarancji zwrotu nie można zwrócić następujących produktów (chyba że są wadliwe):

  • produktów, które nie nadają się do zwrotu z przyczyn wynikających z zasad ochrony zdrowia lub higieny i których zapieczętowane opakowanie zostało otwarte po dostawie lub które ze względu na swój charakter zostały po dostarczeniu nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • nagrań dźwiękowych, wizualnych lub programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • towarów nieprefabrykowanych, wytwarzanych zgodnie ze specyfikacją klienta lub wyraźnie przystosowanych do jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • produktów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności;
  • usług, jeśli dostawca w pełni je wykonał;
  • dostarczenia dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umów o prenumeratę;
  • dostarczenia napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona w chwili zawierania umowy sprzedaży, o ile ich dostawa może nastąpić dopiero po upływie 30 dni, a ich faktyczna wartość uzależniona jest od wahań na rynku, nad którymi sprzedawca nie ma kontroli;
  • dostarczania treści cyfrowych oraz oprogramowania, które nie są dostarczane na trwałym nośniku (np. na płycie CD lub DVD).

Uwaga: Pamiętaj, że zgodnie z naszymi zasadami dotyczącymi zwrotów zwrócony przedmiot musi być w takim samym stanie, w jakim go otrzymasz. Oznacza to, że nowe przedmioty należy zwrócić w takim samym stanie, w jakim zostały dostarczone z serwisu Amazon (włączając w to wszystkie akcesoria).

Usuwanie danych osobowych

W przypadku zwrotu produktu musi on być w tym samym stanie, w jakim został dostarczony. W związku z tym należy całkowicie usunąć wszystkie dane osobowe, Twoje oraz osób trzecich, które mogą być zapisane lub obecne w dowolnej formie w danym przedmiocie, oraz odłączyć i usunąć z przedmiotu wszelkie konta z nim powiązane. Użytkownik będzie odpowiedzialny za naruszenie danych, jeżeli nastąpiło ono w wyniku niedopełnienia powyższych instrukcji. Należy usunąć ze zwracanego produktu i z opakowania zawierającego zwracany produkt wszelkie przedmioty niepowiązane ze zwracanym produktem, tak aby znajdował się on w takim samym stanie, w jakim go dostarczono. Amazon nie będzie w stanie zwrócić przedmiotów pomyłkowo pozostawionych w zwracanym produkcie lub w opakowaniu zawierającym zwracany produkt. Wyrażasz zgodę i akceptujesz, że zwrócony produkt przejdzie na własność Amazon i że w związku z tym Amazon będzie uprawniona do jego sprzedaży osobom trzecim według własnego uznania.

Uwaga: Amazon może sprzedawać niektóre produkty w niezapieczętowanych opakowaniach (np. produkty HTC i Huawei), ponieważ w takiej formie są one dostarczane do nas. Zwracając takie produkty do Amazon, należy je wysłać w takiej samej formie, w jakiej je otrzymano, bez dodawania jakichkolwiek zabezpieczeń (plomb). W przeciwnym razie możesz ponosić odpowiedzialność za nieuprawniony dostęp do danych i ponieść inne negatywne konsekwencje.

Informacje specjalne dotyczące niektórych grup produktów

Informacje oznaczone symbolem * dotyczą wyłącznie przedmiotów sprzedawanych bezpośrednio przez Amazon oraz przedmiotów sprzedawanych przez sprzedawców na platformie Marketplace, które są dostarczane przez Amazon (Realizowane przez Amazon). W przypadku zwracania przedmiotów zakupionych od sprzedawców z platformy Marketplace i wysyłanych przez nich należy skontaktować się bezpośrednio z danym sprzedawcą.

Etykiety marek, karty gwarancyjne, certyfikaty, naklejki, specjalne opakowania

Jeśli produkt ma zostać zwrócony, etykiety marek, karty gwarancyjne, certyfikaty (np. autentyczności, wytrzymałości i szacowanej wartości) oraz naklejki należy pozostawić na produkcie lub nie oddzielać ich od niego. Produkty te, jak również produkty wytwarzane na zamówienie, muszą również zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu.

Odzież, buty, torebki, biżuteria i zegarki

Ubranie i obuwie można przymierzyć, lecz należy to robić w taki sam sposób jak w sklepie. Na przykład nie należy przymierzać obuwia na zewnątrz.

W butach należy pozostawić oryginalne sznurowadła. Ze względów higienicznych części garderoby, które mają bezpośredni kontakt ze skórą (np. bielizna, rajstopy lub stroje kąpielowe), należy przymierzać, nakładając je na własne ubrania. W przeciwnym razie zostaną one uznane za używane i nie będzie można ich zwrócić.

Towary niebezpieczne

Wszystkie produkty zawierające środki chemiczne, które są łatwopalne, znajdują się pod ciśnieniem, powodują korozję, są szkodliwe dla środowiska lub szkodliwe w inny sposób, należy w przypadku zwrotu oznakować jako towary niebezpieczne, aby odpowiednie podmioty wysyłkowe oraz nasze centra logistyczne mogły je rozpoznać i poprawnie się z nimi obchodzić.

Jeśli w zwracanym produkcie umieszczono łatwopalne ciecze lub gazy umożliwiające eksploatację, należy usunąć takie substancje lub przedmioty je zawierające (np. butlę gazową z kuchenki turystycznej) przed dokonaniem zwrotu. Przedmioty takie jak narzędzia tnące i siekiery należy zwracać wyłącznie w materiale zabezpieczającym, najlepiej w opakowaniu Amazon. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie pomocy Zwrot towarów niebezpiecznych.

Urządzenia wyposażone w pamięć masową (np. odtwarzacze MP3, kamery cyfrowe, telefony komórkowe, nośniki USB, laptopy itp.)

Pamiętaj, że zwracane urządzenia tego typu nie powinny zawierać żadnych plików. Ponosisz odpowiedzialność za usunięcie wszystkich zapisanych danych poufnych i osobistych przed dokonaniem zwrotu takiego urządzenia.

Artykuły tekstylne użytku domowego

Przedmioty należy zwracać w pierwotnym stanie. W przypadku artykułów tekstylnych użytku domowego, takich jak poduszki i pościele, można je wypróbować pod kątem zapewnianego ciepła, długości itp. Pamiętaj, że przedmioty te należy wypróbować w taki sam sposób jak w sklepie. Na przykład nie wolno przykrywać się narzutami przez dłuższy czas.

Ze względów higienicznych nie można zwrócić tekstyliów, które mają kontakt ze skórą, takich jak pościel, prześcieradła z gumką i ręczniki, jeśli były one używane.

Żywność i napoje*

Z uwagi na ich szczególny charakter niektóre produkty spożywcze i napoje dostarczane przez firmę Amazon nie mogą zostać zwrócone za pośrednictwem centrum zwrotów. W takich przypadkach możesz skontaktować się z naszym działem obsługi klienta.

Muzyka AutoRip*

W przypadku zakupu od Amazon płyt CD lub nagrań zgodnych z usługą AutoRip bezpłatnie dodamy odpowiednią wersję w formacie MP3 do Twojej biblioteki muzycznej.

W przypadku zwrotu lub anulowania zamówienia albumu zgodnego z usługą AutoRip i wcześniejszego pobrania jednego utworu lub większej ich liczby z wersji MP3 tego albumu z biblioteki muzycznej MP3 (lub aktywowania funkcji automatycznego pobierania pozycji z wersji MP3 albumu) zakup zostanie potraktowany jako nabycie wersji MP3 albumu (sprzedawanego przez Amazon Media EU S.a.r.l.) ze sklepu umożliwiającego pobieranie muzyki. Cena wersji MP3 albumu zostanie odliczona od płatności podlegającej zwrotowi w momencie anulowania zamówienia lub dokonania zwrotu. (Kwota ta nie podlega zwrotowi i może być wyższa niż cena fizycznej wersji albumu).

W przypadku anulowania zamówienia lub dokonania zwrotu i niepobrania wersji MP3 z biblioteki muzycznej usuniemy z niej utwory i nie naliczymy opłaty.

Produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta

W przypadku przedmiotów z możliwością indywidualizacji, włącznie z konfiguracją przedmiotu, personalizacją wizualną, dedykacjami lub wzorami (takimi jak grawerunek, monogramy, haft lub wytłaczanie):

  • Musisz poinformować sprzedawcę zewnętrznego w ciągu 14 dni od dostarczenia.
  • W przypadku przedmiotu dostosowanego do indywidualnych potrzeb klienta, np. poprzez specjalną konfigurację, dedykację lub zmianę w wyglądzie tego przedmiotu, sprzedawca zewnętrzny nie ma obowiązku uznania zwrotu, chyba że po otrzymaniu przedmiotu stwierdzisz jego uszkodzenie lub wadę.
  • W przypadku, w którym występuje błąd językowy w dedykacji, przedmiot został błędnie skonfigurowany lub wzór nie odpowiada zamówionemu i błąd powstał po stronie sprzedawcy zewnętrznego, masz możliwość skorzystania z Gwarancji od A do Z.
  • Wraz z przedmiotem musisz zwrócić wszystkie elementy opakowania (np. pudełka).

Karty podarunkowe Amazon.pl

Karty podarunkowe Amazon generalnie nie podlegają zwrotowi. Jednak niewykorzystane, mogą w niektórych przypadkach kwalifikować się do zwrotu pieniędzy. W takiej sytuacji należy skontaktować się z obsługą klienta.

Czy ta informacja była pomocna?

Dziękujemy za opinię.

Wybierz opcję, która najlepiej opisuje te informacje:

Dziękujemy. Nie możemy bezpośrednio odpowiedzieć na Twoją opinię, ale użyjemy tych informacji, aby poprawić naszą pomoc online.